Søgemaskineoptimering eller SEO forkortet er processen med at promovere dit websted, så det rangerer højere i søgeresultaterne. Med en stærk SEO-strategi kan du øge trafikken til dit websted og generere flere indtægter fra reklamer. I denne artikel vil vi diskutere tre måder, hvorpå du kan styrke din SEO-strategi og gøre dig klogere på, hvad SEO er.
Hvad er SEO?
Seo er en strategi, der hjælper dig med at få en højere placering i søgeresultaterne, primært Google, som er verdens mest anvendte søgemaskine. Klik her for at få mere at vide.
Ved at optimere dit websted for nøgleord kan du hjælpe potentielle kunder med at finde det, når de søger på Google eller surfer på sociale medier som Facebook og Twitter. Ved at have høje placeringer vil flere mennesker kunne se, hvilke produkter der tilbydes af lokale virksomheder. Du vil også få mere eksponering, hvilket kan fører til mere salg.
3 strategier til SEO
Der er tre hovedmetoder til at forbedre din SEO:
- on-page
- off-page
- teknisk
On-page
On-page SEO handler om indholdet på dit websted. Du skal sørge for, at hver side er optimeret for bestemte søgeord, og du skal bruge dem i titler, beskrivelser og interne og eksterne ankertekster.
Off-page
Off-page SEO handler om de links, der peger på dit websted. Folk skal vide, at du eksisterer, så de vil gå online og søge efter dig. Her vil det være ideelt at få delt budskabet om dit virksomhed. Her anvender mange artikler på andres blogs, som linker til sine egen hjemmeside.
Teknisk
Teknisk SEO betyder, at dit websteds kode ikke påvirker, hvordan Google rangerer det. Du ønsker også, at alt på dine sider skal være brugervenligt. Hvis en person f.eks klikker på et link, og siden ikke indlæses, vil de forlade siden. Sørg for, at dit websted er optimeret til mobile enheder, da de fleste besøgende anvender sin telefon til at shoppe eller surfe i dag, og hvis din side ikke fungerer optimalt på deres telefon, så besøger de en konkurrent i stedet for!